Як себе підтримати – практика вдячності
Рекомендації під час сесії.
Іспит – це своєрідна боротьба, в якій потрібно проявити себе, показати свої можливості і здібності.
Що потрібно зробити:
• склади план своїх занять: чітко визнач, що саме будеш вивчати кожен день;
• почни з найважчого, але якщо тобі важко «розгойдатися», можна почати з того матеріалу, який тобі найбільше цікавий і приємний;
• структуруй матеріал за допомогою складання планів, схем, причому бажано на папері;
• чергуй заняття і відпочинок, харчування, нормальний сон, перебування на свіжому повітрі;
• пам’ятай, що чим раніше ти почнеш підготовку до іспитів, тим краще;
• спочатку підготуй своє робоче місце: прибери зі столу зайві речі, зручно розташуй потрібні підручники, посібники, зошити, папір, олівці і т. д.;
• розумно використовуй консультації викладача. Приходь на них, солідно попрацювавши вдома і з заготовленими конкретними питаннями.
Готуючись до іспитів, подумки малюй собі картину тріумфу. Pалиш один день перед іспитом на те, щоб знову повторити всі плани відповідей, ще раз зупинитися на найважчих питаннях.
Увечері напередодні іспиту перестань готуватися, прийми душ, зроби прогулянку, виспися якнайкраще, щоб встати бадьорим, з відчуттям сили і «бойового» настрою.
Коли на іспиті отримаєш свій квиток, спокійно сядь за стіл, обміркуй питання, накидай план відповіді і відповідай впевнено.
«Хвилюйтеся спокійно – у вас екзамени»
Якщо у вас хороша зорова пам’ять, і ви добре підготувалися до іспиту, то сторінка підручника або конспекту сама спливе перед очима. Треба тільки зосередитись і неодмінно заспокоїтися.
Якщо ви схвильовані, то закрийте очі, розслабтеся, згадайте на хвилину щось веселе або приємне.
Після того, як ви прийдете в робочий стан, уважно прочитайте питання. Не може бути, щоб ви абсолютно нічого не знали. Просто не буває такого!
Якщо якесь питання ви знаєте добре, то починайте з нього. При підготовці до відповіді на нього ви підсвідомо будете пригадувати інші питання.
Не впадайте у відчай і не лякайтеся, якщо в першу хвилину вам здасться, що ви взагалі нічого не знаєте. Таке буває з багатьма. Активне пригадування– важкий і складний процес.
Якщо матеріал засвоєний вами добре, то через деякий час у вас в пам’яті почнуть, як би, спливати частини відповіді. І нічого страшного, якщо ви не можете згадати зовсім.
Зрештою, володіючи загальними знаннями про предмет, до чого можна додуматися самостійно.
Методи саморегуляції в умовах стресу.
Релаксація – це метод, за допомогою якого можна частково або повністю позбутися від фізичного або психічного напруження. Зрозуміло, вона не вирішує всіх турбот і проблем, але, тим не менш, послабить їх вплив на організм, і це дуже важливо. Освоювати методи релаксації потрібно заздалегідь, поки для цього немає необхідності.
Вправи.
1. Сидіть спокійно приблизно дві хвилини, очі закриті. Спробуйте уявити приміщення, в якому знаходитеся. Спочатку спробуйте подумки обійти всю кімнату (уздовж стін) , а потім проробіть шлях по всьому периметру тіла – від голови до п’ят і назад.
Уважно стежте за диханням, дихайте через ніс. Зосередьтеся на своєму спокійному диханні протягом 1 – 2 хвилин (як би “втупившись в одну точку) . Постарайтеся не думати ні про що іншому.
3. Зробіть неглибокий вдих і на мить затримайте дихання. Одночасно різко напружте всі м’язи на кілька секунд, намагаючись відчути напругу у всьому тілі. При видиху розслабтеся. Повторіть три рази.
4. Зробіть глибокий вдих і затримайте дихання – грудні м’язи напружені. Відчуйте це напруга, а потім зробіть різкий видих, звільнити грудну клітку, повторіть три рази.
5. Злегка підніміть обидві руки, розчепіривши пальці якомога ширше – як ніби граєте на піаніно, намагайтеся охопити якомога більшу кількість клавіш. Фіксуйте це положення пальців протягом декількох секунд, намагаючись відчути напругу. Потім розслабтеся, руки вільно опустіть на коліна. Повторіть три рази.
Раціональні прийоми запам’ятовування.
Мала мнемотехніка.
1) запам’ятовування перед сном, у стані розслаблення, або після сну, відпочинку;
2) “не в один присід” тут велику роль відіграє повторення (через 2-3 дні);
3) чергувати сприйняття і відтворення;
4) сенсорна (чуттєва) опора – допоміжні прийоми:
вузлики на пам’ять,
підкреслення,
асоціювання з предметами.
5) обумовлення, воно може бути:
ситуативне (вчіть в одній і тій же обстановці) ,
ритмічне (вчіть в одному і тому ж темпі) ,
емоційне (музика).
Велика мнемотехніка.
1) версифікація (запам’ятовування у віршах);
2) криптографування (перекодування);
3) виділення логічних структур (що головне, у чому суть);
4) відділення знання від незнання;
5) естетичне (гарне) запам’ятовується краще;
6) дидактичний прийом (вивчили розділ, придумали завдання).
Правила збереження знань.
Виділіть те, що потрібно запам’ятати.
Відпочиньте від стороннього, зосередьтеся на тому, що треба запам’ятати.
Виділіть в об’єктах головне і другорядне, знайдіть зв’язку об’єктів один з одним, використовуйте мнемотехніку.
У складному матеріалі обов’язково виділяйте значеннєві віхи.
Спирайтеся на свій тип пам’яті.
Систематично повторюйте і відтворюйте матеріал, який запам’ятали.
Не змішуйте впізнавання і відтворення.
У разі утруднень згадайте обстановку заучування, йдіть від окремого факту до системи або від більш загальних знань, необхідних у даний момент.
Немає коментарів:
Дописати коментар